středa 16. července 2014

Jak se mi žije v Německu?

Ahoj všem,

v pár příspěvcích jsem na začátku naznačila, že se momentálně nacházím v Německu. Berte tento příspěvek jako odbočku od všech malovátek, recenzí, tipů a rad, ale spíše jako nějakou zpověď a můj deniček na to, jak se mi tu žije, jaké jsou rozdíly od ČR a co se mi tu líbí.

Do Německa jsem přijela cca před třemi týdny, tedy na začátku července a zdržím se tu přes celé prázdniny. Plán byl a stále je, že se zde pořádně naučím jazyk, respektive, že vypiluji základy, pořádně se rozmluvím a najdu si práci. To samozřejmě nejde jen tak a jsou to plány, které jsou pro mě spíše dlouhodobé a nejde to ze dne na den :).

Samozřejmě začátky jsou těžké a jako v každé jiné zemi jsem zde měla s jazykem problémy a stále mám. Němčina není jednoduchá a protože mám velmi zažitou angličtinu, neustále se mi oba jazyky melou dohromady. Takže když se snažím vypotit větu německy a najednou mi vypadne slovíčko, automaticky ze mě vylítně náhradn slovo v angličtině a je to pro všechny strany dost matoucí. Sama ale cítím, že už začínám znát více slovíček a víc si dávám dohromady.....ikdyž stále mluvím jak Turek a jsem nervózní pokud mám něco německy říct. V hlavě mi to zní krásně, ale jakmile mám něco ventilovat ven....je to katastrofa :-D.

Co se týče životní úrovně, se to s Českou republikou a dle mého názoru i s Rakouskem nedá srovnat. Platy jsou tu vyšší a odpovídají tomu i náklady na život. Potraviny a ostatní zboží jsou ale ve srovnání s Českem a hlavně Rakouskem výrazně nižší. Zatím jsem nebyla ve velkém městě jako je Hannover a Berlín, tak nemůžu srovnat jaké jsou nákupní podmínky a jak moc jsou vymazlené obchody. Co jsem zatím zpozorovala v mém městečku, kde je velké nákupní centrum, obchody jsou stéjné, oblečení a ceny taky velmi podobné. Chybí mi tu ale obchody jse stylem oblečení jako je Mango - snad se poštěstí jinde :)

Velkým plus je i malé outletové městečko, kde jsou obchody s velmi příznivými cenami, kterým je velmi těžké odolat a neprovětrat tam peněžku a bankovní konto:-D

U kosmetiky si zatím připadám jako Alenka v Říši divů a vůbec nechápu, že jim v ČR nás zásobovat takovým velkým NIC. Byla jsem na skok v Douglasu, ale tam nejsou změny tak razantní. Spíš si dovolím říct, že Douglas v Brně má lepší a zajímavější zboží jak v našem místním obchoďáčku. O čem chci ale mluvit jsou místní Drogérie. DM a Müller jsou moje happy místa, kam chodím na čumendu a nestíhám zírat co u nás chybí a jaký je obrovský výběr. Nenajdete tu však značku Rimmel. Je tu ale v širokém zastoupení Maybelline/Jade, Catrice, L'oréal, Essie, Essence a ostatní drogérkové klasiky - sortiment je ovšem o hodně rozšířenější jak u nás a já se opravdu divím, že jim to není u nás až hloupý..takhle nás šidit :-D

Musím říct, že se tu zatím cítím velmi příjemně, nic tu není problém, každý se usmívá a přátelsky si pokecá i s pokladní v Lidlu. Češi jsou prostě takový víc uzavření a nechtějí si s někým povídat a občas se usmát je velký problém a tváří se jako by žvýkali šťovík.

Samozřejmě jsou dny, kdy je mi smutno, mám špatnou náladu a nic me nebaví a nejraději by jsem nevylezla z postele....jen aby jste si nemysleli, že tu všude lítají jednorožci a lesní víly :)

Neměla jsem zatím ale pocit, kdy by jsem si vyčítala kam jsem to vůbec lezla a že je tu vše na prd. Ono opravdu pokud se chce, jde všechno. Přece jen je to pro nás cizí země a i já jsem měla oproti Německu předsudky, jaká to tu bude katastrofa jak namistovaní Němci budou dávat všem cizincům dávat sežrat kdo je tu doma....VŮBEC. Šeredně jsem se spletla a to je také další bod, který mě velmi a příjemně překvapil.

Pokud máte zájem o nějaký report z místních obchodů a nějaké fotky, ozvěte se. Já pro Vás velmi ráda něco zdokumentuji. Hlaste se buď na FACEBOOKU nebo v komentářích pod článkem :)

Já se loučím a valím do pelechu, zítra mám první zkušební den v práci, tak mi držte palce!!

Pac a pusu


V.

Žádné komentáře:

Okomentovat