středa 14. ledna 2015

Učení na zkoušky a zachování si zdravého rozumu

Tento příspěvek píšu v době, kdy mi schne nátěr laku ne nehtech v pauze mezi učením. Respektive, už jsem do hlavy natloukla co to šlo a teď půjdu do školy na zkoušku. Moje každodenní rutina v lednu a únoru.

Po mém prvním zkouškovém, kdy jsem doma brečela a učila se do brzkých ranních hodina dávala jsem za pravdu učitelkám na Střední škole a bylo mi upřímně líto, že jsem se neučila dobře a více na testy, které nám dávaly dejme tomu ze 3 stránek učiva. Teď se učím minimálně 200 stránek do každého předmětu. Celkem mám v jednom semestru předměty asi 4 a už teď je Vám jasné, že se neučím průběžně  a nechávám velkou část toho na poslední chvíli ( pleskám si přes ruce a nadávám si ).

Začátkem každého bloku si říkám, že budu šprt jako Rory Gilmorová a budu si učení a přípravu nejvíc dávat. Skončí to tím, že pro jistotku kouknu online na všechny díly Gilmorových děvčat ( chápejte, je to příprava ) a usnu.




Největší peklo jsem si zažila asi první rok na škole. Nevěděla jsem jak se mám učit. Každý učitel chtěl přípravu na zkoušku jinak. Na střední chtěli mít odpovědi v testech na odrážky a stručně- tady jsem s touto taktikou vyletěla ze všech prvních pokusů. Byla jsem jako Alenka v říši divů a nevěděla jsem co mám dělat.

Teď, jako ostřílený mazák mám na vše jiný pohled. Na zkoušku se aktivně připravuji minimálně 3 dny dopředu ( den dopředu se nic nenaučím a mám stres/ když se něco učím týden, tak si nepamatuji co jsem první den četla a pak mi to taky leze krkem) . Čtu si skripta, knihy a definice si vypisuji. Právě vypisování se ukázalo jako moje spása. Když si nějaké body potřebuji zapamatovat, vypisuji je tolikrát až v té hlavě prostě jsou a jedu na jistotu.


Dalším důležitým faktem je udělat si studijní pohodičku. U mě to jsou špunty v uší, teplý čaj a hlavně sedět pohodlně. Ikdyž jsem doma sama, špunty v uších mám. Není nic horšího, než vrčící lednička, pískací hračka, kterou morduje můj pes, atd.
Objevila jsem, že k energii je nejlepší zelený čaj, udrží moji pozornost více jak Red Bull, který piju jen kvůli tomu, že mi chutná :)

Naučila jsem se stanovovat si malé cíle. Nastavím si na telefonu odpočítávač času na jednu hodinu. Budu se hodinu intenzivně učit a nic mě nebude odrazovat a rozptylovat. Po hodině si za odměnu udělám 10 minut pauza na odměnu: dám si nějaký mlsek a kouknu např. na Instagram, odepíšu Sobi ( :-D), atd.


Hlavní je, se z toho nezbláznit. Je to jen škola, nejde o život. Tohle pochopit mi trvalo asi nejdelší dobu. Zachovat si zdravý rozum a psychycky se z toho nezhroutit. Jediný zádrhel, který u zkoušek mám je, že nejím. Nemám na jídlo ani pomyšlení a musím se opravdu nutit, aby jsem do sebe něco vpravila. V den kdy mám zkoušku, je pro mě nemyslitelné do sebe dát snídani, nebo malou svačinku - v bříšku to prostě nezůstane.
Po testu ovšem vždy hoduji jako královna :). Můžu být na test sebe líp připravená a být si jistá, že vše dopadně dobře...stejně  mám žaludek jako na vodě a neakceptuje žádnou stravu.

Žádné jiné rady bohužel nemám. Studium není procházka rozkvetlou zahradou a vědomosti mi zatím do hlavy nenaskákaly samy. Samozřejmě jsou předměty, kdy je zkouška jednodušíí, nebo ne.

Pokud máte nějaké osvědčené triky na to, jak se učit, prosím sdílejte. Ráda se vždycky něco přiučím.

Přeji všem hodně úspěchů u zkoušky a doufám, že tímto měsícem projdete bez stresu.

Pac a pusu

V.

1 komentář:

  1. Mluvíš mi z duše! První zkouškové jsem skoro celé probrečela a nadávala si, proč jsem to všechno zase podcenila. Teď na tom s přípravou během semestru sice nejsem o moc líp, ale naštěstí jsem se dostala přesně do stádia o kterém mluvíš na konci - je to jen škola. Teď na všechny zkoušky chodím s tím, že je zvládnu a tenhle pozitivní přístup fakt pomáhá :)

    Držím palce!

    www.hilychee.com

    OdpovědětVymazat