sobota 28. února 2015

Recenze Glam Guide!

Ahoj všichni,

nikdy by mě nenapadlo, že na beauty blogu budu někdy psát recenzi na knihu. Není to ale ledajaká kniha. Tento kousek napsala anglická youtouberka Fleur DeForce a je to lifestyle, beauty a fashion počin a jeji prvotina. Poslední dobou se s knihami youtouberů roztrhl pytel, já jsem ale odolávala a čekala trpělivě právě na Fleur a její "návod".






Kniha je rozdělena do několika částí:


  • Makeup
  • Móda
  • Zdraví & Fitness
  • Body Image
  • Vztahy
Byla jsem velmi zvědavá na část právě u líčení a makeupu. Celá kniha se snaží stylizovat jako takový průvodce, jak je uvedeno v názvu. Fleur vše shrnuje jako její know-how, které zatím nasbírala. 




Je na knize poznat, že publikum Fleur je ve věku náctiletých. Co se týče makeup sekce jsem se z knihy nic důležitého a život obohacující život neodnesla. Informace o tom, kam nanášet bronzer, že červená rtěnka je nestárnoucí klasika jsou informace, které pro mě nejsou nijak převratné. Možná sekce jak tvarovat obočí měla docela potenciál, ale myslím si, že k tomuto tématu bylo napsáno už spoustu článků a nic technicky nového jsem se nedozvěděla.

Z celé knihy mě nejvíce bavila sekce cestování & beauty tipy do letadla. Tady jsou přesně vypsané kroky jak postupovat, aby pleť po dlouhém letu nestávkovala, co si s sebou zabalit a jak se pohodlně obléct do letadla a ostatní nezbytnosti na palubu. Taky to nebylo nic závratného a život měnícího, ale bylo to fajn počtení a shltla jsem tuto část na jeden nádech:). Na tuto tematiku by jsem mohla číst tuny knih a neměla by jsem nikdy dost.



Super recepty na smoothies a zdravé snídaně jsem našla v sekci Zdraví & Fitness. Jak nejlépe nastartovat tělo na fitness trénink a jak rozdělit cvičení a uspořádat si denní režim aby byl den produktivní. Tohle si myslím, že je poměrně velké a rozsáhlé téma, které bylo v Glam Guide popsáno opravdu jen v kostce. Daleko lépe to má pošéfovaná Cameron v The Body Book, ale ona se věnovala tomuto tématu v celé knize. Vše důležité bylo pokryto a mám velkou radost z těcho zdravých a výživných receptů.

Další super část bylo o fresh pleťových maskách. Jednoduché recepty na pleťové masky z čerstvých ingrediencí, které si můžeme v klidu uplácat doma a k čemu jaká surovina slouží. Recept na mastnou pleť, suchou, na výživu, přirozený lesk... tady tahle část byla perfektně pokryta a dozvěděla jsem se spoustu užitečných tipů.

Poslední kapitolkou jsou vztahy. Fleur je nejen úspěšná youtouberka a má svůj vlastní business, je i šťastně vdaná. Poslední část knihy je proto věnována radám, jak uchovat vztah zdravý a tipy na první rande. Vzhledem k tomu, že moje první rande mám za sebou, nenašla jsem tam nic, co by jsem hledala, spíš to bylo takové úsměvné. Určitě ale mladší generace a čertvě náctileté slečny tuto kapitolu budou brát jako bibli.

Na konci každé kapitoly je shrnuto 10 rychlých tipů a rady a co nám v kapitole nemělo uniknout.



Pro mě jako bloggerku bylo zajímavé si i počíst o tom jak si vybudovat bázi na blogu a youtoube. Základní a jednoduché kroky a tipy jako na to. Fleur jen potvrzuje můj názor, že je důležité si tyo platformy budovat pouze jako KONÍČEK, HOBBY A PROSTOR PRO VLASTNÍ KREATIVITU. Jakékoliv postranní úmysly kvůli získání pozornosti od sponzorů a značek jsou špatné a dřív nebo později se to projeví na práci. AMEN FLEUR!!


Podtrženo a shrnuto, kniha je super oddechovka, kterou jsem přelouskala za dva dny, když jsem si potřebovala odpočinout od učení na zkoušky. Opravdu ji ocení mladší ročníky, které s líčením teprve začínají a módu dostávají do malíčku a bude to jejich bible. Já už jsem si obdobím : " Bílá košile je základ každého šatníku" prošla. :)

Protože Fleur na youtube sleduji vím, že všechny fotky se do knihy fotily u ní doma a s jejími vlastními věcmi. Kniha pro mě nemá strojený dojem a každá kapitola je doplněna o krásné ilustrace, fotky a obrázky. V textu je poznat jak si dala Fleur s knihou záleže a nepsal to za ní žádní ghost writer. Zároveň je velmi dobře čtená a vše je pěkně a srozumitelně vysvětleno. V kostce je to asi něco jako knihy STYLE a BEAUTY od Lauren Conrad, akorát pohromadě v jednom vydání.

Bohužel knihu nemám ve fyzické podobě, ale v černobílé na mém Kindle. Obrázky jsem proto viděla pouze černobíle, ale to mi nějak neubralo na náladě.

Co říkáte na knihy youtouberů a ostatních beauty guru? Máte nějakou přečtenou?

Těším se na Vás s dalším příspěvkem


Pac a pusu

V.

Žádné komentáře:

Okomentovat