sobota 28. února 2015

Stačilo...

Poslední dobou píšu hodně témat na zamyšlení a začáním z toho být nervózní. Mít beauty blog je fajn ikdyž není nijak profláknutý. Mám své kolečko čtenářů kterým píšu a vše je super. Co už není super je mít tu neustálou chuť něco kupovat a zkoušet. Je to krásný, když Vám PR značek posílá produkty zadarmo a všem to přeji a věci jsou růžové. Já to štěstí nemám a vše jde z mé kapsy. Což je OK, když má člověk zaměstnání a může utrácet velké částky za šminky a psát o tom obláčkové posty.

Já jako studentka s malým příjmem mám vidinu, že vše musím mít, zkoušet a bude to bájo. Ehm, ono to je bájo dokud se nepodíváte na stav svého konta. I já, která se líčením z půlky živým vidím, že 90% věcí, které mám nikdy nespotřebuju a dřív mi žluknou. Ikdyž mám arzenál 2 kufrů, vystačím si s maximálně se 3mi rtěnkami a 2ma paletkama. Proč? Protože tohle si klientela žádá a holt nelíčím každý den 10 lidí aby se mi produkty otáčely. Ne, prostě ne.

Je strašně krásné chtít a ten pocit když máte,...ale pouze za předpokladu, že finance notně přibývají z té druhé strany a rovnováha je nastolena. Což já říct nemůžu, protože penízky nepřitýkají tak rychle jak utíkají. Samozřejmě kdo si věci dovolit může,...fajn pro Vás a užívejte dokud můžete. Já ale musím svůj postoj poněkud přehodnotit.

Právě jsem v MISSHA stánečku nechala 1500,- za nic. Páni, za tuhle částu musí vyžít rodina s dětmi na týden a já to nechám za serepetičky na obličej? To jako opravdu? WOW. Jakmile jsem dostala reality check, začala mi peněz bý líto a z nákupu radost nemám. Opravdu ne. Tak povalí zpátky do obchodu a třeba někomu udělá radost více jak mě. Já už těchto věcí mám požehnaně....

Kam s tímto článkem mířím? Mířím tam, že do konce měsíce KVĚTNA si nekoupím žádnou kosmetiku. Pouze v případě, že mi dojde řasenka (což si myslím, že se nestane, mám v kufru další 4), nebo něco podobného. Všeho mám až až a je čas začít myslet i na jiné věci.

Samozřejmě blog poběží dál, to se nemusíte bát. Věci na recenzi co mám rozepsány budu postovat a až dojdou, tak prostě budou pouze TAGY a dema líčení.

Doufám, že mě v tomto mém rozhodnutí podpoříte a pochopíte mi co se Vám snažím říct a odkud tenhle můj myšlenkový pochod pochází.

Mějte pěkný zbytek dne


Verča

5 komentářů:

  1. Naprosto s tebou souhlasím. Poslední dobou pociťuji ten tlak okolí, na blozích i insta, všude samé novinky a nabádání k nákupu. Naštěstí se mi teď asi třikrát podařilo si v hlavě říct "ne"! Jsem také studentka a nejsem beautyblogerka, takže nepotřebuji spoustu věcí. Je fajn se podívat realitě do očí a ujasnit si priority, takže máš mou velkou podporu ;) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  2. Já taky sleduju na instagramu/blozích ráda novinky a baví mě sledovat, jak to holky kupují, ale sama naprosto nechápu, jak takové množství chtějí spotřebovat.. ale je fakt, že polovina z nich ví, že to prostě nemá šanci spotřebovat, ale "má to krásný obal", "je to limitka", ale přitom to bude jen ležet v šuplíku... limitka je každou chvíli nová a pochopím, kdy se to koupí jednou za čas a používá, ale když se to kupují pokaždé, tak pak je to naprd.. přijde mi, že pak z toho už ani nemůže být taková radost.. protože radost trvá snad přesně do další limitky..

    Já jsem si takovou stopku udělala už dávno.. ano, krásný obal/vůně atd., ale reálně vím, že vyhodím peníze za něco, co bude ležet v šuplíku, protože doma už třeba něco podobného mám, ale není to limitka :D A vím, že nejsem experimentátor, takže si rozhodně nebudu kupovat nějaké bláznivé stíny, které vím, že použiju maximálně jednou...

    Taky mi to nikdo zadarmo nenabízí, takže když za to neutrácím, je to docela znát ;)

    Takže přeju hodně štěstí a pevnou sílu vůle ;)

    Sororessa
    A.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak do třetice všeho dobrého (poprvé mě sabotoval Google, podruhé počítač :-D) a předem se omlouvám za delší komentář.
    Pod tento článek se můžu i nemůžu podepsat. Mám totiž takový problém, že o spoustě věcech přemýšlím, ale nakonec si je nekoupím. Jsem také studentkou VŠ školy, a stálý příjem nemám, nicméně minulý semestr se mi podařilo začít pracovat pro školu za stípko. Není to moc peněz, ale na takové ty běžné blbiny to stačí (kafíčka, jídlo, atd.). Teď v únoru toho však bylo hodně a tak se zvýšila i částka stípka. A samo už jsem v hlavě začala spřádat plány, jak se za tu práci odměním. Takto už NUTNĚ potřebuji: srdíčkovou tvářenku od Makeup Revolution (i když svoji tvářenku mám ještě z půlky plnou), srdíčkový highlighter od Makeup Revolution (i když ho snad ani nevyužiji), sluchátka (tady je ta potřeba oprávněná, moje počítačové a od mobilu už se chystají do křemíkového nebe), 32 mm nástavec na kulmu (abych dosáhla hollywoodských vln, i když si vlasy tepelně upravuji minimálně), kabelku a nějaké lepší tenisky (mám doma samé sportovní a chtěla jsem nějaké, které by se hodily i ke kabelce, nejlépe bílé kožené Conversky, kterých je teď všude plno). Na mém pomyslném nákupním seznamu je toho ještě více, nicméně toto jsou věci, nad kterými přemýšlím nejvíce. A reálně z toho potřebuji co? No ve finále nic, protože i když mám ráda k práci puštěnou hudbu s bassy, zvládám to i bez ní (sluchátka vyškrtnuta). Kabelka - ano, mojí současné je již 5 let, ale je to klasická látková Benettonka a i přes svůj věk vypadá stále dobře, určitě bych ji s koupí nové kabelky nevyhodila. Tenisky? I bez těch bych to přežila. A takto bych mohla pokračovat. Takže ano, touha tu je, ale reálná potřeba veškerá žádná. :( Nicméně člověk si musí čas od času udělat radost, já se alespoň naučila bezhlavě nekupovat vše, co uvidím, ale více nad svými investicemi přemýšlím. Před koupí se tedy dlouhou dobu rozhoduju (klidně i rok), a pokud se mi po této době věc stále líbí, a recenze/testy (Heureka by mohla být mojí domovskou stránkou a dTest Biblí) mluví pro, do produktu investuji. :-) Čím dál častěji teď prohlížím i Fler a mám v hlavě myšlenku, že než masovou výrobu raději podpořím šikovné české ručičky. Takto získám produkt za stejnou cenu jako v obchodě, ale budu z něj mít daleko lepší pocit (a většinou i lepší kvalitu). :-) Samo ale tento způsob nelze aplikovat na vše.
    A ještě k prvnímu komentáři - souhlasím se slečnou. Ze sociálních sítí je na uživatele vyvíjen neustálý tlak v podobě blogových haulů, a člověk tak má pak potřebu kupovat naprosto vše, i ty dražší značky (včera jsem viděla na Votoči novou Chanel řasenku za 299 Kč, která se slečně nehodila, no samo už jsem ji chtěla koupit, i když mám doma 2 nové řasenky). Je potřeba se proti tomu obrnit, nicméně musím uznat, že tento marketingový tah kosmetickým a oděvním firmám vyšel naprosto perfektně. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Veru, hezký článek. Já mám takový limit - mám v ložnici dva šuplíčky. Vše,co se do nich nevejde, nepotřebuju :-) Byť to tak v poslední době nevypadalo, ale měnila jsem nárazově starší a vypotřebované produkty za nové a kvalitnější, tak to byl celkem finančně nářez. Nicméně třeba za péči vzhledem k tomu, že si opravdu čtu, co obsahuje, a snažím se používat rozum, nejsem třeba ochotná dát víc jak 500. Egyptský zázrak - olivový olej a vosk a propolis za 800,-? WTF? V české prodejně produktů s včelími produkty najdu stejně dobrý za pětinovou cenu...nepotřebuju pocit, že je to "high end" a používá ho kdejaká celebrita. Na druhou stranu ani neodsuzuju toho,kdo ano. Každého volba. Ta moje je jasná. Pro mě existuje spousta zajímavějších způsbů jak utratit svoje těžce vydělané peníze, kosmetiku mám ráda, ale mám svoje hranice.Zdraví Zuzka z IG ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Clanek je dle meho smysleni.Drzim pesti a taky se tim musim ridit.Momentalne do prace nechodim a "kasicka"na blbinky z dob prace=penez uz je diky tomu prazdna.A ac jsem rada za ty veci,tak vim ze nebyt blogu a IG tak polovinu z toho nemam a jsem spokojena taky.

    OdpovědětVymazat